Secure Communications

Editor jailed in UK royal wiretap scandal

London (dpa) – The editor of one of Britain’s leading tabloid newspapers resigned Friday after a top royal reporter was jailed for four months for illegally tapping into more than 600 mobile phone messages of aides of the royal family.

Andy Coulson, who has been editor of the News of the World, a Sunday tabloid owned by Rupert Murdoch, since 2003, said he took responsibility for the “scandal” over phone interception.

Read Full Article



April 11, 2007 - Posted by | eavesdrop, English, espionage, illegal, phone tap, privacy, security, surveillance, tap, wiretap

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s

%d bloggers like this: